Geleceğin Optik Diski Blu-ray Türkiye'de
Datagate, Philips & Lite-On Digital Solutions firmasının Blu-ray ürününü Türkiye pazarına sundu.Index Grup bünyesinde faaliyet gösteren ve İMKB'nin en genç bilişim firmalarından olan Datagate Bilgisayar, Philips & Lite-On Digital Solutions (PLDS) firmasının Blu-ray (mavi lazer) ürününü Türkiye pazarına sundu. PLDS, Blu-ray üretiminde dünyanın sayılı firmaları arasında yer alıyor. Datagate Bilgisayar, Lite-On optik ürünlerinin Türkiye'deki tek dağıtıcısı durumunda.
Gün geçtikçe artan veri miktarı, bu verileri depolama ve taşıma sorunlarını da beraberinde getiriyor. Kaliteleri artan resim ve ses dosyalarının yanı sıra metin tabanlı veriler de daha fazla tanımlama bilgisi ve dolayısıyla daha fazla boyut gerektiriyor. Bu noktada, 4,5 GB'lik veri yedekleyebilen DVD'ler, yerini yeni nesil optik disk formatı Blu-ray'lere bırakıyor.
Bir Blu-ray Disk 35 CD'ye Eşit
Tüketici elektroniği, bilgisayar üretimi, içerik sağlayıcılık ve benzeri sektörlerden 170'in üzerinde üreticinin oluşturduğu Blu-ray Disk Birliği (Blu-ray Disc Association - BDA) çatısı altında geliştirilen format, özellikle yeni nesil yüksek çözünürlüklü videoların tek bir diskte saklanabilmesini sağarken, çok büyük miktarda veri depolamaya da yardımcı oluyor. Tek tabakalı bir Blu-ray diskin depolama kapasitesi, yaklaşık 35 CD'lik ya da 5 DVD'lik veriye denk geliyor.
Tek tabakalı Blu-ray diskler, 25 GB'lik kapasitesiyle, 2 saatten fazla HDTV (high definition televizyon) kalitesinde görüntü saklayabiliyor. Standart çözünürlüklü görüntüde ise bu süre 13 saati buluyor. Çift tabakalı bir Blu-ray ise 50 GB'lik veri depolama kapasitesine sahip bulunuyor.
Blu-ray, verileri okuyup yazmak için mavi-mor lazer kullanıyor. Bu lazer, CD ve DVD okuma ve yazmada kullanılan mevcut kırmızı lazer teknolojisinden daha net sonuç veriyor.
Blu-ray için çok geniş bir biçim yelpazesi planlanıyor:
BD-ROM: Yazılımlar, oyunlar ve film dağıtımları için sadece okunabilir (Read-Only)
BD-R: Görüntü kaydı ve bilgisayarda veri depolamak için kaydedilebilir (Recordable)
BD-RE: Görüntü kaydı ve bilgisayarda veri depolamak için yeniden yazılabilir (Rewritable)
Play Station 3 Katkısı
Yaygınlaşmaya başlayan Blu-ray teknolojisine Play Station 3 de büyük katkı sağladı. Bu bilgisayar oyunu, üzerinde Blu-ray disk oynatıcı bulunduruyor. Play Station 3 konsolu satın alan kullanıcılar, aynı zamanda bir Blu-ray medya oynatıcısına da sahip oluyorlar. Başka bir HD disk oynatıcısına gerek duymayan kullanıcılar, Blu-ray medya satışlarının artışındaki en büyük neden olarak gösteriliyor. Büyük film şirketleri de bazı popüler filmlerin Blu-ray disk (BD) versiyonlarını piyasaya çıkarmaya başladılar. Bu, teknolojinin yaygınlaşması yönünde verilmiş önemli bir karar olarak kabul ediliyor.
Dünyanın önde gelen optik üreticilerinden PLDS, Blu-ray üretimine ilk olarak 2x disklerle başladı. Bu hız, yerini Temmuz ayından tarihinden itibaren 4x ürünlere bırakacak. PLDS yetkilileri, Blu-ray teknolojisini geleceğin kanıtı olarak gösteriyor ve kapasitenin 200 GB'ye kadar büyütülebileceğini belirtiyorlar.
Bilgi için: http://www.datagate.com.tr
SüperTeklif Nedir?
SüperTeklif Nedir?
E-maillerinizde, cep telefonlarınızda, TV'lerde, radyoda,
metroda, sokakta... Kısaca her gün sayısız reklamla karşı
karşıya kalıyorsunuz. Ama kimse size para ödemiyor.
Gelin şimdi, gördüğünüz her reklamdan para kazanın! SüperTeklif'te;
- E-mailinize gelen reklam ve anketlerden,
- Cep telefonunuza gelen SMS reklamlarından,
- Ev adresinize gönderilen ücretsiz promosyon ürünleri hakkında vereceğiniz fikir ve görüşlerden,
- Size önereceğimiz ve profilinize uygun web sitelerine üye olarak,
- ClubCard anlaşmalı e-ticaret sitelerinden yaptığınız alışverişlerde,
- Sizin referansınızla üye olan arkadaşlarınızın gördüğü tüm reklamlardan sürekli Puan kazanırsınız.
Bu puanlar 100,000'e ulaşınca da banka hesabınıza hemen 100 YTL olarak yatırılır.
SüperTeklif'te Kazanmak Çok Kolay!
Şimdi üye olun, sadece kişisel bilgilerinizi ve tercihlerinizi tamamlayarak hemen 5.000 Puan kazanın! Üstelik SüperTeklif'te sizin referansınızla üye olan arkadaşlarınızın gördüğü tüm reklamlardan da sürekli puan toplayacaksınız. SüperTeklif, yukarıda belirtilen pazarlama çalışmalarından elde ettiği net kazancın yüzde 45'ini üyelerine dağıtmaktadır.
Unutmayın, "izinli pazarlama" prensibimiz gereği, günlük reklamlar ve anketler, sadece sizin istediğiniz sayı ve sıklıkta tarafınıza gönderilir.
SüperTeklif üyeliği ücretsizdir. Üye olmak için buraya tıklayınız.
Samsung kapaklıda lider
Nokia cepte lider. Samsung ise kapaklı satışlarından rakiplerini solladı.Türkiye'de 2006 yılında 8 milyon 251 bin, 2007'nin Ocak-Nisan ayları arasında ise 3 milyon 427 bin cep telefonu satıldığı tahmin ediliyor. Nokia geniş ürün yelpazesi ile cep telefonu pazarında liderliğini devam ettiriyor. GfK'nın yaptığı araştırmaya göre cep telefonu seçimi yaparken normal ve kayar kapaklı telefon satışında Samsung, açık ara pazar lideri olan Nokia'nın önüne geçti.
KAPAKLI SATIŞI ARTTI
2006 yılında cep telefonlarının sadece yüzde 27'si kapaklı olurken Nisan 2007'de satılan telefonların yüzde 44'ü kapaklı oldu. Artık Türkiye'de telefon satışlarında kameralı telefonların oranı yüzde 50'yi geçerken her iki telefondan biri kameralı oldu. Cep telefonu pazarındaki rekabet giderek kızışırken, toplam satışlarda neredeyse tüm şirketlerin pazarından pay alan Samsung, uzun süredir Nokia'yı en çok sıkıştıran marka oldu. Samsung E250, ince tasarımı, radyo ve dijital müzikçalar özelliği dışında 300 YTL'nin altındaki fiyatıyla Türkiye'nin en çok satan cep telefonu oldu.
0 yorum:
Yorum Gönder